554 emaitza *:* bilaketarentzat [411 - 420]
Miguel (es), Michel (fr)
Emiliano (es), Émilien (fr)
Latineko Aemilianus ('Aemilia leinukoa') hitzetik. Kukullako Done Miliaga monasterioan (Errioxa) bizi izan zen V-VI. mendeetan. Haren bizitza eta mirariak Gonzalo de Berceok idatzi zituen. Kondairak dioenez, Simancasko guduan kristauen alde agertu zen, Done Jakue bezala edo erromatarren garaian Kastor eta Polux bezala. Gogoratu beharra da monasterio horretako Donemiliagako Glosak deitu ohi direnetan azaltzen direla euskararen eta gaztelaniaren lehendabiziko lekukotasun idatziak. Santuaren eguna azaroaren 2an da. Aldaerak: Emiliano eta Emillen (Deun-ixendegi euzkotarra).
Deun-ixendegi euzkotarra (Arana eta Eleizalde, 1910) lanean proposatutako gizon izena. Ikus Maria femeninoen zerrendan.
Erdi Aroan maiz aurkitzen dugu. Arabako mendebaldean antroponimorik erabilienetako bat izan zen X-XII. mendeetan, eta Bizkaian ere agertzen da dokumentaziorik zaharrenean. Nafarroan Munio Berascoiz dugu 1033. urtean.
Erdi Aroko Amusko izenaren aldaera. Beharbada Muskitz (Nafarroa) eta Muskiz (Bizkaia) toponimoen oinarrian dagoke. XIV. mendean Aurizperrin (Nafarroa), Larragan (Nafarroa) eta Mirandan (Nafarroa) agertzen zaigu.
Agustín (es), Augustin (fr)
Agustinen aldaera, Orbaibarko (Nafarroa) toponimian ageri dena.
Ohiko euskal izena Erdi Aroan, XIII. mendeko Zangozako zinpeko batena, adibidez. Emakume izena ere, Nabarra, arrunt erabilia izan zen. Adituen ustez Nafarroa izenaren oinarrian dagoke, bestelako azalpenak ere izanagatik.
Urtaro baten izena eta naturaren indar gehienak bezala mitologiako izakia. Esaera zaharretan askotan agertzen da: 'Negua elhurte, uda ogite'; inoiz pertsona balitz bezala hitz egiten zaio: 'Uda ta negu, eguzu ogi ta su'.
Erdi Aroko izena. Valpuestako (Burgos) dokumentazioan agertzen da, esaterako. A. Irigoienen ustez, Nicetus izenaren aldaera datekeen Niceti(us)-etik sortu zen Lekeitio toponimoa.
Nicanor (es), Nicanor (fr)
Grezierako Nikánor 'gizon garailea' hitzetik. San Nikanor apostoluen laguntzailea izan zen. Santuaren eguna urtarrilaren 10ean da.
Corpus onomastiko honetan, hirugarrenen lanen edukiak sartu dira, arloan ospea eta gaitasuna dutelako. Ondorio horretarako, behar diren baimenak eta lizentziak eskatu ditu Euskaltzaindiak, eta, horrenbestez, behar diren jabetza intelektualeko eskubideak eskuratu, oker edo hutsik ezean. Edukiren batek hirugarrenen eskubideak hausten dituela uste baduzu, eman iezaiozu berehala horren berri Euskaltzaindiari (honako helbide elektroniko honetara idatziz: info@euskaltzaindia.eus), beharrezko neurriak berehala har daitezen.