(...)
*Abelek fedez *Cainek baino sakrifizio exzellentagoa Iainkoari ofrendatu ukhan drauka: zein fedez testimoniaje obtenitu ukhan baitu iusto zela, zeren Iainkoak haren donoez testifikatzen baitzuen: eta oraino fede harzaz hil delarik minzo da
(...)
(...)
Maledikzione haien gainean ezen *Cainen bideari iarreiki izan zaizkio, eta *Balaam enganatu izan den alokairuaren enganioz abandonatu izan dirade eta *Core-eren kontradikzionearen araura desegin izan dirade
(...)
(...)
Bada *Adan eta *Kain ere lege naturalean ziren, iendeak bere naturalezaren arauaz, eskiribuzko kidarik eta erakuslerik ere gabe, bizitzen ziren denboran
(...)
(...)
Zuk ofentsatu duzun Jainkoa ona eta ontasuna bera, leiala eta leialtasuna bera da; seguratzen gaitu, eta juramenturekin, ez duela nahi bekhatorearen heriotzea; ez da egundaino, haren baithan fidatu denik, galdu; eta ez, hura behartu duenik, laguntza gabe gelditu: Jainkoari damurik handiena egitea laiteke beraz, haren baithan ez fidatzea: hori laiteke *Cain dohakabearen segitzea; hori laiteke zure bekhatu guziak baino handiagoko krima bat; hori laiteke odol hotzean damnatzea
(...)
(...)
*Kain, bere bizitze gvzia otso gizonaren pare oihanetan igaraiten dialarik *Lamechek dv erhaiten, Faraon *Itxaso *Gorrian ithorik, *Nabukodonozor aberetvrik, kabaleki bazkan, *Holoferna emazte batek dio bizitza muzten, *Senaxeribek arnegv baten gatik 180 mila gizon galtzen
(...)
(...)
Khiristia lehenak hai tinko ziradian adiskide bata berziari, non hil nahian bata berziaren lekhian paganer eskeintzen beitziradian, onai aldiz anaiak bere anaiaren beitv vkhatzen odola, lizatekiala *Kainen pare, arrotaz beldvr ezpaliz
(...)
(...)
Ala *Aman arro kolerikoak *Mardokeo gizon prestu, eta santua, bere puebloko guziakin akabatu nai izan zuan; baña arentzat prestaturik zeukan urkamendian, *Asuero Eregearen ordenaz bera urkatua izan zan; eta ala *Kain, nola *Herodes, eta *Aman Infernuan erretzen daude, eta egongo dira eternidade guzian; orra zer dakarkion kolera gaiztoak aserre bizian sartzen danari berari
(...)
(...)
3a *Kain, *Adanen seme nagusienak, bere anaia *Abel justua, bera baño obea zalako, eta onen sakrifizioak begi onez, eta gustoz Jaungoikoak azeptatzen edo errezibitzen zituelako, eta bereak ez, enbidiaz, eta anaiaganako gorrotoz beterik, ainbesteraño itxutzera, eta aiñ gaiztakeri arrigarria egitera etorri zan, nun bere anaia inozentea bere eskuz ill zuen; orra enbidiaren itxumena, eta gogortasuna zein ikaragarria dan
(...)
(...)
Ta *Cain zorigeistokuaganik asita, denpora guztietan izan dira pekatarijak, eta kondenaubak, Jaungoikuaren berbia sinistu ez dabeelako, edo sinsituta, gorde ez dabeelako
(...)
(...)
Ay neure Kristinauba, lupatza, edo kakatza loiatatik diadar egingo dau odol arek zure kontra, *Abelenak *Cainen kontra egin eban baño bere gogorrago; eta enzun bazituban Jaunak *Abelen diadarrak, zelan enzungo eztituz bere semiarenak zure kontra egiten dituzanak
(...)
(...)
Mundu hunen hastapenetik Gure egunetaraino *Kain infamearen ganik Ez da jautsi *Pinet baino Munstro itsusiagorik, *Robespierre eta *Jourdan Gizonen etsaiez landan Ez *Frantzian, ez *Europan Hain fama gaixtoagorik
(...)
(...)
Molde ta era onetara irakurten da itandu eutsala Jangoikoak *Kain gaistoari, *Abel bere anaje ona il ebanean, zirautsala: *Kain, non da *Abel zure anajea
(...)
(...)
Molde ta era onetara irakurten da itandu eutsala Jangoikoak *Kain gaistoari, *Abel bere anaje ona il ebanean, zirautsala: *Kain, non da *Abel zure anajea
(...)
(...)
Atzenean lagun urkoaren onaz ez degu illundurik, eta naigabez jarri bear, eta nekeren bat datorkionean ez degu atsegiñik artu bear: au guzia da alabaña enbidia esaten zaion griña zitalaren umea, eta onegandik etorri zan *Kainek bere anaia *Abeli bizia kentzea
(...)
(...)
*Kain *Adanen seme nagusia, zan nekazaria: eskeñi ziozkan Jaunari bere doaiak; baña dirudianez biotz zimurrarekin, eta txarrenetik, eta etziran izan Jaunaren gogokoak
(...)
Oharrak: Zenbaki erromatarrez ematen da liburuki zenbakia (I edo II).
Mota: bibliografia
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: dokumentazioa
Monho - Poèmes basques de Salvat Monho (1749-1821)
Laburdura: Monho
Egilea: MONHO, Salvat
Titulua: Poèmes basques de Salvat Monho (1749-1821)
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea:
Tokia: Baiona
Data: 1972 [1749-1821]
Erreferentzia:
Oharrak: Pierre Lafitte-ren edizioa, ortografia aldaketekin.
Mota: bibliografia
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: dokumentazioa
Añ.GGero - Gueroco Guero
Laburdura: Añ.GGero
Egilea: AÑIBARRO, Pedro Antonio
Titulua: Gueroco Guero
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria: 34
Argitaletxea:
Tokia:
Data: 1830+
Erreferentzia: 1923, 1925
Oharrak: Aipatzen den argitaraldia, RIEVekoa da (1923, 1925). Ondoren, Blanca Urgell Lázarok paraturiko edizioa ere kaleratu da, Euskararen lekukoak 22, Euskaltzaindia & BBK & Bizkaiko Foru Aldundia, Bilbo, 2001.
Mota: artikuluak
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: dokumentazioa
It.Fab - Fábulas y otras composiciones en verso vascongado
Laburdura: It.Fab
Egilea: PASCUAL DE ITURRIAGA, Agustin
Titulua: Fábulas y otras composiciones en verso vascongado
ARAUA.177 - Antzinateko pertsona-izenak eta izen mitologikoak (III). Bibliako pertsona-izenak
Laburdura: ARAUA.177
Egilea: Euskaltzaindiko Exonomastika Batzordea
Titulua: Antzinateko pertsona-izenak eta izen mitologikoak (III). Bibliako pertsona-izenak
Lan oharra:
Paratzailea:
Bilduma:
Aldizkaria:
Argitaletxea: Euskaltzaindia
Tokia: Gasteiz
Data: 2014
Erreferentzia:
Oharrak:
Mota: artikuluak
Erauzketa: guztizkoa
Alorra: arautzea
Lege-oharra
Corpus onomastiko honetan, hirugarrenen lanen edukiak sartu dira, arloan ospea eta gaitasuna dutelako. Ondorio horretarako, behar diren baimenak eta lizentziak eskatu ditu Euskaltzaindiak, eta, horrenbestez, behar diren jabetza intelektualeko eskubideak eskuratu, oker edo hutsik ezean. Edukiren batek hirugarrenen eskubideak hausten dituela uste baduzu, eman iezaiozu berehala horren berri Euskaltzaindiari (honako helbide elektroniko honetara idatziz: info@euskaltzaindia.eus), beharrezko neurriak berehala har daitezen.